عملیات فلنج فیسر یا تراشکاری پرتابل فلنج‌ها یکی از فرایندهای رایج در خطدمات خطوط لوله محسوب می‌شود که به دلیل هزینه تعمیراتی پایین و سرعت عملیاتی بالا، برای اغلب کارفرمایان نفت و گاز شناخته شده است. عملیات فیس‌دهی فلنج، عبارت است از احیای  فیس فلنج‌های دچار خوردگی و ضربه، بمنظور بازگرداندن کارکردهای اصلی فلنج. طبیعتاً اصلی‌ترین مؤلفه‌ی یک فلنج توان آب‌بندی آن است. فلنج‌ها به مرور به دلیل فقدان سیستم تعمیرات نگهداری مناسب، شرایط آب و هوایی، ضربه یا فرسودگی این مإلفه را از دست داده و به همین دلیل در محل اتصال لوله‌ها یا مخازن از طریق فلنج دچار هدر رفت سیال و کاهش فشار خواهیم شد. به این منظور، از طریق عملیات فیسینگ می‌توان بدون نیاز به تعمیر فلنج کارکرد سابق آن را احیا کرد.



در این راستا، پرسنل عملیاتی شرکت پیشگام صنعت ابزار در یکی از پروژه های اخیر خود در پالایشگاه کلاک واقع در منطقه کرگوسک- اربیل عراق، موفق شدند 30 عملیات فلنج فیسینگ را بدون وقفه و با رضایت کامل کارفرما به انجام برسانند. این عملیات‌ها بصورت پرتابل و در ارتفاعاتی مابین 3 متر تا 44 متر، و روی فلنج‌ها با سایزهای متنوع از 1/5 تا 24 اینچ صورت گرفت. با توجه به دشواری‌های کار در ارتفاع و انجام عملیات به صورت افقی، پرسنل عملیاتی شرکت پیشگام صنعت ابزار موفق شدند در اسرع وقت کار را به بهترین شکل ممکن تحویل دهند.

لازم به ذکر است دلیل سپرده شدن این عملیات به شرکت پیشگام صنعت ابزار، حسن سابقه‌ی این شرکت در انجام عملیات‌های متعدد هات‌تپ در نقاط مختلف اربیل بوده است.