عملیات هات تپ جز از طریق تعامل و همکاری مستمر کارفرما و مجری عملیات که اغلب پیمانکار پروژه است انجام شدنی نیست. مشاوره‌ها و هم‌اندیشی‌های مستمر این دو و اعتماد متقابل میان آن‌ها شرط پیشبرد صحیح عملیات است. هر دو طرف باید بر اساس اعتماد متقابل از دادن کوچک‌ترین و ریز‌ترین اطلاعات مورد نیاز طرف مقابل دریغ نورزند. معمولاً این گونه تصور می‌شود که کارفرما فقط حکم ناظر و بازرس پروژه انشعاب خطوط لوله از طریق هات تپ را دارد، حال آن‌که واقع امر چنین نیست. کارفرما نیز وظایفی در قبال پیمانکار بر عهده دارد که برخی از موارد آن بشرح زیرند:

-         اطلاعات خط لوله، ویژگی‌های فنی و تمام موارد درخواستی پیمانکار هات تپ را به صورت دقیق ارائه نمایئد. در صورتی که در حوالی ناحیه عملیات هات تپ شرایط خاص نظیر وجود کنترل ولوها و سایر تجهیزات حساس نسبت به افت فشار و... وجود دارند، حتماً به اطلاع مجری انشعاب داغ برسانند.

-         مختصاتی کلی از مجتمع پالایشگاهی یا پتروشیمی را برای پیمانکار ارائه دهد تا مجریان عملیات هات تپ از فرایند کلی مجموعه، تعدیدات بالقوه و مشکلاتی که ممکن است از این تهدیدها سربرآورند اطلاع داشته باشند.

-         یک ناظر دائم برای بررسی کل فرایند و تأمین تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز پیمانکار تخصیص دهد.

-         حین انجام عملیات تیم‌های ایمنی و بهداشت، و حتی الامکان آتش نشانی، آمبولانس و سایر گروه‌های امداد رسان را در وضعیت آماده باش داشته باشد تا در صورت بروز خطر، در اسرع وقت خسارات احتمالی دفع شوند.

-         خطوط لوله مجتمع، خط لوله ای که عملیات هات تپ روی آن انجام می‌شود و تجهیزاتی که از طرف کارفرما به پیمانکار داده می‌شود باید کاملاً مطابق با استانداردها باشد. بروز هر گونه خطر ناشی از این موارد بر عهده کارفرماست. برای مثال در صورتی که خط لوله متناسب با فشار و نوع سیال نباشد، گرچه ممکن است در فرایند جاری مجموعه، تا مدت‌ها از آسیب‌های احتمالی خبری نباشد، اما بمحض انجام هر گونه عملیات تعمیری یا تعویضی نظیر هات تپ، ممکن است ایرادات خود را نشان داده و منشأ خطر باشند. همچنین ولو و فلنج کوری که برای عملیات انشعاب گرم هات تپ مورد استفاده قرار می‌گیرند باید متناسب با شرایط لوله و عملیات باشند. در غیر این صورت مجری عملیات هات تپ با دشواری‌ها و مخاطراتی در حین کار مواجه خواهد شد.

-         دستگاه‌ها و ابزارهای کمکی مورد نیاز پیمانکار باید ایمن و فاقد هر گونه ایراد خطرزا باشند. برای مثال لخت بودن سیم دستگاه جوش، نشتی کسپول گاز و هوا و ... هم منشأ صدمات فنی به نیروی کار خواهد بود و هم ایمنی نیروها را به خطر خواهد انداخت.

-         هات تپ جزو فرایندهای ویژه محسوب می‌شود و از این رو خدمات مورد نیاز کارفرما حتی الامکان باید بالاترین درجه ممکن را داشته باشند. با توجه به فشار کاری بالا و بازه زمانی محدود عملیات هات تپ، نیروی کار عملیات هات تپ ظرف بازه زمانی کمی متمحل فشار فیزیکی و روانی بالایی می‌شوند. فراهم کردن حداکثر تسهیلات برای آن‌ها جزو الزامات کار می‌باشد.

در مجموع، شرط موفقیت عملیات هات تپ در این است که کارفرما و مجری هات تپ همچون یک تیم با منافع مشترک، و با تقسیم کار متناسب با هم در تعامل مستمر باشند. هر گونه عاملی که این اعتماد متقابل را مخدوش می‌کند بدون شک هر دو طرف ماجرا را متضرر خواهد کرد.